מחיר סופשנה + הוצאה מוכרת + משלוח עלינו!
לחץ "קנה עכשיו" לצפייה בכל אפשרויות משלוח והנחות חבר/כמות.
מחירי סופשנה זמניים ואינם משקפים את השווי האמתי.
הדרכות: ההבדל בין מקורי לחליפי ואוניברסלי

סוללות ומטענים: לקנות מקורי, או חליפי?

איזה מטען באמת איכותי, ואיזה יפוצץ לך את המחשב (2 סיפורים בסוף).

כללי:

הן מוצר מקורי, והן מוצר חליפי יכולים להתקלקל, רק שפחות מצוי תקלות במוצר מקורי. ובמוצר חליפי... תבין לבד למה האחריות קצרה.

זמן אחריות בדרך כלל מצביע על ביטחון היצרן במוצר שלו. אך יצרני מוצרים חליפיים גרועים נותים לתת אחריות מסיבה אחרת: לא אכפת להם להחליף לך המוצר 3 פעמים בשנה, שכן עלות היצור זולה.

והנה ההבדל בפועל בכיס שלך:

כל פעם שמתקלקל מטען או סוללה, אתה נדרש ליסוע לנקודת השירות, להשאיר המטען לבדיקה/תיקון, ולהסתדר זמן מה בלי מחשב. אם זה קורה "רק" 2 פעמים בשנה, גם לעובד בשכר מינימום כבר לא ישתלם החיסכון מול זמן הטרטור שבמימוש אחריות.

לכן כל עוד המחשב משמש אותך ביומיום, תרצה להתחשב בעמידות בפועל, ולא רק באחריות הכתובה (גם אם היא אמינה).

ושוב, גם מוצר מקורי יכול להתקלקל במסגרת האחריות, אבל הרבה פחות.

 

מוצר מקורי:

חלק מקורי הינו חלק שיוצר על ידי זה שייצר את המחשב שלך, בהתאם נדיר שתמצא בשוק חלק מיצרן אחר באיכות טובה יותר.

מקורי OEM הינו מטען שיוצר על ידי אותו יצרן, אך הוזמן חיצונית. הינו היבואן הזמין ישירות מהמפעל (מפעלי מטענים גדולים: HIPRO, DELTA, LIGHTON, SAMSUNG) ולא דרך המותג (לדוגמה דרך דל או לנובו).

כדאי לדעת: בסין אוסרים על ייצוא מוצרים ממותגים שלא על ידי בעל המותג, איך ניתן להתגבר על זה על ידי ייצור ללא הלוגו.

מוצר חליפי:

X עמידות גרועה, חוטים דקים, נוטה להתקלקל תוך זמן קצר מאוד, נוטה להרעיש. מתועדים מקרים שמטען / סוללה גרועה סיפקה מתח שונה ממה שצוין, ונגרם נזק למחשב. ומקרים בהם נשרפו או התפוצצו ממש.

מוצר אוניברסלי (בעיקר מטענים):

V מתאים למחשבים רבים, מעולה כגיבוי, מעולה לטכנאים לצרכי בדיקה.

X לעתים לא כולל את הראשים למחשבים החדשים, שזה קצת מאבד את הסיבה שבגללה תרכוש אוניברסלי.

X לרוב עמידות בפועל פחותה ממטען מקורי, רגיש יותר לנפילות. מסורבל יותר ממטען מקורי. נוטה להרעיש.

לסיכום:

  מחיר עמידות רעש נזק  
מוצר מקורי indecision סביר laugh עמיד laugh לא מרעיש laugh לא מזיק למחשב  
מוצר אוניברסלי angry הטובים יקרים laugh indecision indecision  
מוצר חליפי laugh זול angry angry angry  

 

תופעות נוספות:

מטענים חליפיים:

מתפוצץ, מעלה עשן, בוער, מתקלקל תוך ימים ספורים, גורם לניצוץ בחיבור, מקצר או הורס חיי הסוללה, גורם לנזק למחשב עצמו, מבטל את אחריות היצרן על המחשב כולו.

סוללות חליפיות:

מתות בפתאומיות ללא התראה, חוזק הסוללה נופל דרמטית (החזיק 3 שעות בקניה, ולאחר חצי שנה שימוש מחזיק רק חצי שעה), סוללה מתנפחת, ובמקרים נדירים פיצוץ (כפי שהיה בגלקסי נוט).

 

לסיכום:

סוללות:

באופן כללי לא מומלץ חליפי, הפרש המחרים לא גדול, וסוללה מקורית בהחלט תשרוד יותר זמן מ 2 סוללות חליפיות יחד!

מטענים:

אם ברצונך למכור את המחשב, ורק צריך את המטען (אחרת לא יקנו) אפשר ללכת על מוצר חליפי. רק להקפיד לקנות מעסק אמין מספיק לכבד את האחריות, ומספיק וותיק לדעת אם למוצרים שלהם יש תופעות.

אם המחשב נוטה למות, עדיף מטען אוניברסלי, כך יהיה שימוש למטען גם לאחר שהמחשב ישבוק חיים.

אם המחשב משמש אותך ביומיום, או לעסק, תעשה לעצמך טוב ואל תפגע בזמן ובסגנון החיים שלך: קנה מקורי!

 

סיפורים מעניינים מהשטח:

המטען שלך מזוייף

בבוקר קריר ורגוע, לקוח נכנס לחנות, ושאל אם יש לי מטען מקורי למחשב טושיבה. הצגתי לו את המוצר, והלקוח הסתכל עלי כאילו נפלתי מהירח, וללא כל התראה מוקדמת התחיל להגיד "אני נראה לך דפוק? זה מטען מזוייף שאתה מנסה למכור לי!"
ואני המום מההערה הישירה שואל: "ולמה אתה חושב שהמטען מזוייף?"
הוא: "מה אתך? המטען הזה יותר מוארך מהמטען המקורי שלי, והמדבקה בכלל לא דומה! אני מתעסק בזה כבר 6 שנים, אל תנסה לעבוד עלי!"
לרוע מזלו בדיוק היה בצד מחשב נייד חדש לחלוטין (דגם c660), פתחתי לידו את המחשב, הוצאנו את המטען, והמטען היה זהה לחלוטין למטען שרציתי למכור לו.
שאלתי: "אז ארזו לי פה עם מחשב חדש מטען מזוייף? או שאולי תאמין לי שטושיבה משנים פסי ייצור, ומידי פעם מעצבים את המטען טיפה שונה?"

הלקח לפיוזטק:

מה שהייתי אמור לעשות הוא לסיים את השיחה, ולא למכור לו. לא כלכלי לפתוח מחשב חדש רק כדי שיהיה לי סיפור עסיסי על סוטה אחד שגם ככה לא כיף לעשות אתו עסקים. למחרת נוצר הנוהל שאם מגיעים לרמה הזו עם לקוח, פשוט לומר "סליחה, אין לנו..."

 

המטען שלך שרף לי את המחשב

יום אחד נכנס לחנות שלי אחד מהסוג של "מה שלא אפל, זה זבל".
הבחור קנה מטען מקורי למחשב הנייד שלו, וכמו אלפי הלקוחות אמר תודה, ויצא.
אחרי שבועיים הלקוח חזר לחנות עם המחשב והמטען, "המטען שלך שרף לי את המחשב, המחשב עכשיו לא עובד" אמר.
נכנסתי ללחצים, נתתי לו את המספר של היבואן, לקחתי ממנו את המחשב והמטען, ונסעתי ישר למעבדה בירושלים.
למחרת קיבלתי טלפון מהמעבדה "אלו? זה צבי?"
"כן" עניתי.
"תשמע, המחשב שקיבלנו ממך, הלוח ממש רטוב, טבלת את המחשב באמבטיה או מה? זה המחשב ששרף את המטען, לא הפוך"...

הלקח לפיוזטק:

להתחייב בכתב שנממן תיקון של כל מחשב במקרה של נזק כתוצאה ממטען שלנו, רק אחרי שהמחשב נבדק במעבדה אמינה.
סיפורים של "זה שרף לי את המחשב" הינם מיתוס, כיום יש בכל מחשב בקר טעינה, מטען לא מתאים יכול במקסימום לשרוף בקר טעינה, עלות התיקון נע בין 150-300 שקלים במעבדות (בהתאם למורכבות הפירוק והרכבה).
וגם זה נדיר שיקרה, שהרי במטען יש פיוז הגנה שמשבית את המטען במקרה של מתח גבוהה.

 

מטען USB לא מקורי

לקוח די נחמד הגיע לחנות כדי לקנות מטעני USB לסמרטפונים HTC.
הלקוח רכש גם כבלים, שילם מזומן, אמר תודה, והלך. בקיצור לקוח נחמד.
לאחר כשעתיים, הוא התקשר, ולטענתו המטענים לא מקוריים.
"איך אתה יודע?" שאלתי.
"חבר שלי אמר לי שבמחיר הזה זה לא מקורי, אולי תדבר עם היבואן? מה הטלפון של היבואן? אולי יש לו כמה סוגים?"...

טוב, למה באמת יש לנו מחירים טובים? שאלה קשה...

(רמזים: אנחנו לא מוציאים הון על חנות במרכז העיר או בקניון, הפרסום הוא אינטרנטי ולא בעיתונים יקרים, התפעול של הזמנה אפסי מכיוון שהרכישות וחשבוניות מתבצעות אונליין, הניהול איכותי והצוות חרוץ... עוד?)

 

מתוך סיפורים אלו נוצר מדיניות של תחזיר ותקבל החזר, כי לפעמים השאלות באמת קשות :)

איך הכי נוח לך לרכוש את המוצרים שלנו?

בחר את האפשרות שלך והתחל לגלוש

איזו מתנה תרצו לקבל מפיוזטק?